Wonderland Madness

Blogg om mitt liv och mina intressen.

Prov. :/

Kategori: Jag :)

Har nationellaprov i engelska på fredag, så där rycker den korta sovmorgonen.
Jag har nationellaprov i matte nästa onsdag, så där rycker den långa sovmorgonen.
Jag hade engelska prov vg och mvg delen i fredags. Fick vg. :D
Det var tydligen inte många som fick vg på det provet och bara 1 i klassen fick mvg. Så känner mig grymt stolt.
Hade prov i ordklasser i svenskan (eller vad det nu heter) i går och det gick inte så bra. Vi jobbade 2 och 2 men varken jag eller Felicia kunde det så bra. Men förhoppningsvis så får vi i allafall g. :)

Ska inte fara förens 1h så ska snart ta och göra mig klar. Måste sminka mig, klä på mig, fixa håret och en massa tjafs. :/ Ibland är det skit jobbigt att vara tjej.




Sitter och ser "the princess and the pea". Stör mig på att prinsen som letar efter sin perfekta prinsessa är så utseende beroende eller vad man ska säga. Han ser en prinsessa och sjunger "shes the one, shes the one, shes perfect". Han går på utseendet. Det ska man aldrig göra. Sann kärlek har ingen färg, sort, ålder eller kön. Man ska gå på hur personen är som person. Aldrig på utseendet. Tänk om en tjej blir kär i en kille och dom har samma intressen. Dom är själsfränder. Men killen tycker att hon är ful och gillar inte henne därför. Det skulle ha kunnat vara sann kärlek om han inte gick på utseendet.
Jag tror ändå att det är ganska många tjejer och killar som går på utseendet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: