Wonderland Madness

Blogg om mitt liv och mina intressen.

Tårtaaaaa~

Kategori: Skola

Bakade kladdkaks tårta idag på hkk:n. (Igentligen bara kladdkaka med grädde och frukt på) ^^
Sen gjorde 2 av grupperna smörgåstårta. och vi andra 2 kladdkaka. Men måste erkänna att ingen vart specielt fin. Vår gick sönder, andra var bara med grädde och mandariner och smörgåstårtorna var slarvigt dekorerade. XD
Men det är lite svårt att dekorera en trasig kladdkaka.

Har snart mentorstid sen 2 lektioner till tror jag. Och efter 4 så har jag utvecklingssamtal. :/ Boooring. Allt man gör där är att sitta och svara, ja, nej, mm, sådär och blablabla.

Men sen ska man hem och kanske äta grillat~ mums~~
Och kanske ska man på ku idag om det inte är ledarutbildning eller nått annat tråkigt.

Ett bra tips på om man vill tjäna pengar under lovet och inte har nått specielt för sig är att sitta barnvakt. Jag har tänkt he ut lappar om att jag kan sitta barnvakt under lovet och helger. Då tjänar man en slant och ehöver ett par hundralappar under lovet till att köpa lite bakformer. Det finns cupcakes plåtar med hjärtan och rosor även fotbollar men den vill jag inte ha. Sen finns det hjärtformade små formar och en stor hjärtformad form. Sån man brukar ha när man gör kladdkaka med löstagbar botten.

Okej, men börjar snart och vill inte komma försent. Så måste dra nuuu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: