Wonderland Madness

Blogg om mitt liv och mina intressen.

Film favoriter.

Kategori: Filmer/musik

Eftersom jag älskar att se film och kan se ett par filmer i veckan så tänkete jag tipsa om lite filmer jag tycker är väldigt bra. Har sett så många så jag kommer knappt ihåg vilka jag har sett.
 

Några favoriter är ju såklart Marvel filmerna. Jag har aldrig varit mycket för superhjältar men Marvels superhjältar är några jag verkligen gillar. För, vem gillar inte superhjältar?! :D                                                                                    Skådespelare som är med:

Robert Downey Jr.
Chris Evans
Mark Ruffalo
Chris Hemsworth
Scarlett Johansson
Jeremy Renner
Tom Hiddleston
Clark Gregg
 
 
 

Några andra superhjältar jag verkligen gillar är mutanterna i X-men. Jag tror jag har sett alla X-,em filmer även de tecknade serierna. Jag gillar speciellt Shadowcat, Wolverine, Professor X, Magneto och Avalanche. Gillar verkligen den tecknade serien x-men evolution där alla är kring samma ålder. Jag har typ blivit kär i Shadowcat och Avalanches "förhållande" de har i serien.
Skådespelare som är med:
Hugh Jackman
James McAvoy
Michael Fassbender
Jennifer Lawrence
Halle Berry
Nicholas Hoult
Anna Paquin
Ellen Page
Patrick Stewart.
Ian McKellan
(vissa av dessa är inte med i alla filmer eftersom vissa är nya skådespelare)
 
The Mortal Instruments - City Of Bones
Detta är en film jag älskar. Jag hade påbörjat första boken när jag såg denna film och de 4 första böckerna läste jag ut på en vecka efter jag sett filmen.
På en nattklubb i New York blir Clary vittne till ett mord som begås av tre tonåringar som bär svärd och vars kroppar är täckta av märkliga tatueringar. Offrets kropp går upp i rök och Clary inser att det är barachon som kan se mördarna. Dagen efter försvinner hennes även hennes mamma spårlöst. Det visar sig att tonåringarna är Shadowhunters, rättsläkare vilkas uppgift är att försvara mänskligheten mot demoner, och att Clarys mamma har burit på en hemlighet - även hon är en shadowhunter. Detta blir början på ett äventyr bland demoner, vampyrer, varulvar, feries och warlocks. 
Det händer väldigt mycket i denna film och förhoppningsvis så gör de yttligare en film. I bokserien finns det 6 böcker så jag hoppas på att det blir 6 filmer. 
Skådespelare som är med:
Lily Collins
Jamie Campbell Bower
Kevin Zegers
Jemima West
Robert Sheehan
Godfrey Gao
Lena Headey
CCH Pounder
Aidan Turner
 
 
Save the last dance.
Denna film såg jag för några timmar sen. Jag har blivit kär i dansfilmer och i dans. Förut hatade jag att se på dansföreställningar men nu vill jag se dansföreställningar hela tiden.
Sara är en småstadsflicka med stora drömmar: att bli en prima ballerina. Men när hennes mamma plötsligt dör i en bilolycka tvingas hon ge upp sina planer för att följa sin pappa, som hon tidigare inte haft någon kontakt med,vill Chicagos hårda område, South Side. Som vit flicka i ett område där alla är svarta känner sig Sara inte så hemma till en början. Med då blir hon vän med en svart tjej i klassen, Chenille och hennes bror Derek. Sara och Derek hittar varandra genom deras gemensamma kärlek till dansen, som vilket leder till en romans. I takt med relationens utveckling blir motståndet från familjer och vänner allt större. Sara och Derek utmanas nu att leva upp till varandra och drömmarna. 
Skådespelare som är med:
Julia Stiles 
Terry Kinney
Sean Patrick Thomas
Kerry Washington
Fredro Starr
Bianca Lawson
Vince Green
Garland Whitt
 
Step up All in.
Detta är den femte step up filmen.
Som sagt så älskar jag dansfilmer och denna film är nog en av de bästa step up filmerna. Är inte så förtjust i fjärde filmen Step up revolution. 
Sean och hans Crew the mob från den tidigare filmen är i Los Angeles och försöker leva av att dansa men varje uttagning de går på är det alltid nån annan som får platsen. Efter att alla från The Mob far tillbaka till Miami är Sean helt ensam kvar i LA. Men efter att ha hört om en stor tävling i Las Vegas där vinnarna får ett 3 års kontrakt så tar Sean och Moose och startat ett nytt crew med Andie och deras vänner från MSA. Tillsammans försöker de vinna tävlingen.
Skådespelare som är med:
Adam G. Sevani
Briana Evigan
Ryan Guzman
Misha Gabriel Hamilton
Stephen Boss
Stephen Stevo Jones
Alyson Stoner
 
Har ni sett några av dessa filmer, och i så fall vad tyckte ni om dem?
(Jag vet inte vad som hände med texten, den ä

Kommentarer


Kommentera inlägget här: