Wonderland Madness

Blogg om mitt liv och mina intressen.

19 år.

Kategori: Jag :)

Så, fyllt 19 idag. Kändes inte speciellt på något sätt men har fått bidrag till en kitchen aid. :D
Så nu måste jag bara hitta en bra en.. :)
 
Gjorde idag en persikamousetårta med vaniljbottnar. Det blev riktigt god men väldigt mättande.
Här kommer några bilder på hur den blev.
Är riktigt nöjd med den.
 

Gjorde blommorna av smörkräm och använde en blomtyll samt en liten platt grej (man skall använda en blomnål eller vad de heter men vi hade inte en på skolan så fick improvisera.)
De är inte svåra att göra när man väl har fattat hur man ska göra.
 
Använde en blomtyll till att göra sidorna på tårtorna. Lite svårt att förklara men man sätter den breda sidan av blomtyllen mot tårtan sen för man spritsen fram och till baka med korta drag, och så upp samtidigt. Fick prova några gånger innan jag fick till det.
 
 
Tills vidare alla :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: