Wonderland Madness

Blogg om mitt liv och mina intressen.

Nerf reklamer.

Kategori: Viktigt.

Nånting jag reagerade på för ett bra tag sen var Nerf reklamerna.
Det finns Nerf för tjejer som heter Nerf Rebel och så finns det Nerf för killar.
Nerf rebel är rosa och det finns 3 st med namnen Gurdian Crossbow, Heartbreaker Bow och Pink Crush.
Sen har vi de för killarna där det finns x antal olika Nerf guns.
Det finns Light Beam Targeting, Motorized 5-Dart Semi-Auto, Firestrike, Super Soaker och fler finns det.
 
Jag stör mig väldigt mycket på att bara för att tjejer är tjejer så ska det vara rosa och söta namn medans killarnas är mer tuffa och så.
 
 Nerf Rebel reklamen, dock ej på svenska eftersom jag inte hittade den.
 
Nerf Elite reklan, ej på svenska den här heller.
 
 
Vad tycker ni om detta och sexistiska reklamer?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: