Wonderland Madness

Blogg om mitt liv och mina intressen.

Lax med fetaost och grönsakspasta.

Kategori: Mat/ bakverk. <3

Gör ca 1h sen lagade jag mat. Det blev lax med fetaost, creme fraiche och peppar. Även pasta med zucini och morot. Det vart riktigt gott och är riktigt enkelt.

Så här gör man:
Sätt på ungnen på 225 grader.
Häll upp vatten i en kastrul och låt det börja koka.
Medans du väntar på att det ska börja koka så blandar du 50g fetaost med ½ dl creme fraiche och ½krm peppar. Mosa det tillsammans och sedan lägger du det på laxen. Laxen ska ligga i en ungssäker from eller vad det nu heter.
Vänta tills ungnen piper och lägg in laxen. Låt den vara där i ca 10 min. Den ska få en fin färg. Det är inte säkert att den blir brun, (min blev inte det så).
När vattnet har börjat koka lägg då i pastan.
Skala och riv 1 morot och en liten bit Zukini. Riv sen med hjälp av en osthyvel.
När pastan nästan är klar lägg då i zukinin och moroten.
Efter att pastan är klar ta bort vattnet och hacka 1 msk persilja eller basilika.
Strö över det på pastan. Riv gärna lite parmesanost och strö över det på pastan.
Blanda och servera. ^^
Enjoy

Kommentarer


Kommentera inlägget här: