Wonderland Madness

Blogg om mitt liv och mina intressen.

Need some advice in love.....

Kategori: Mitt liv. O.o

Behöver verkligen råd när det gäller kärlek. 
Killen som jag gillar är min första kärlek,
har såklart gillat andra killar men inte lika mycket.
Jag vill verkligen berätta för honom hur jag känner.
Men är rädd för att bli sårad.
Och så hade jag en drön för några nätter sedan.
"Jag var i ett rum med hyllor fulla med böcker,
under hyllorna var det en soffa. 
Det var likadant på båda sidorna av rummet.
Jag kollade på böckerna på ena sida.
Sen såg jag honom kyssa nån tjej.
Jag vände mig snabbt bort och låtsades kolla på dom andra böckerna.
Sen sprang jag därifrån och grät."
Några i klassen var med minns jag. 
Alltså dom från min förra klass.
Mer minns jag inte.
Är rädd för att drömmen ska betyda nått.
Jag vill verkligen vara med honom men...
Jag har alltid varit blyg när jag är vid killar.
Det har blivit lite bättre nu.
Men har aldrig varit själv med en kille.
När jag var liten så var det alltid jag, Nina, Stefan och Fredrik.
Eller, har varit själv med Stefan.
Men var ju inte så gammal då.
Och då visste jag knappt vad kärlek var.
Jag vet fortfarande inte vad kärlek är igentligen..
Har aldrig varit intresserad i det.
Så vissa ord är nya för mig.
Jag hatar att se kompisar med deras killar.
Det gör ont i hjärtat att veta att det är inte deras första.
Dom har varit ihop med flera killar.
Jag är rädd att bli sårad.
Rädd att han inte känner som mig.
Rädd för... jag vet inte.
För att se honom igen om han säger nej.
Vi går båda i Luleå.
Är båda med i SSU Piteå.
Vi åker samma buss ett par gånger i veckan.
FYFAN FÖR KÄRLEK!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: